I Edycja
Kampanii 2016

W 2016 roku zainicjowaliśmy ogólnopolską kampanię społeczno-edukacyjną „Ścigamy się z cukrzycą”. Kampania powstała przy wsparciu kluczowych organizacji działających na rzecz pacjentów z cukrzycą. Naszym celem było zwrócenie uwagi na wczesną profilaktykę i skuteczne leczenie cukrzycy oraz rolę edukacji i aktywności fizycznej w kontroli tej choroby.

Osią działań w ramach kampanii stał się Team Novo Nordisk, który w 2016 roku po raz pierwszy wziął udział w wyścigu kolarskim Tour de Pologne. W starciu amatorskim wystartowała również drużyna składająca się z ambasadorów kampanii. Patronat nad działaniami objął m.in. Polski Komitet Olimpijski, a portal NaTemat.pl stał się partnerem medialnym projektu. Podczas wydarzenia, w 5 miasteczkach Tour de Pologne zorganizowaliśmy specjalne strefy, w których uczestnicy mogli bezpłatnie zmierzyć poziom cukru we krwi.

W 2016 roku z inicjatywy organizatorów kampanii powołany został Parlamentarny Zespół ds. Cukrzycy, którego celem jest stworzenie długofalowej, systemowej strategii w zakresie prewencji i leczenia cukrzycy. W ramach „Ścigamy się z cukrzycą” zorganizowane zostało spotkanie z Witoldem Bańką – Ministrem Sportu oraz Konstantym Radziwiłłem – Ministrem Zdrowia, podczas którego Michał Jeliński – Mistrz Olimpijski, Mistrz Świata w wioślarstwie, ambasador kampanii przekazał koszulki Teamu Novo Nordisk z podpisem zawodników.